tirsdag den 11. september 2012

Om hvorfor jeg egentlig interesserer mig for makeup

Nogle gange sidder jeg og tænker på hvorfor det egentlig er at det er makeup der er blevet min store hobby. Jeg er ret sikker på at det hænger sammen med at da jeg var lille havde jeg temmelig voldsom børneeksem og allergi, hvilket gjorde at (udover at det kløede over det hele) jeg det meste af tiden var helt rød om munden og hævet i ansigtet. Jeg fik så også ganebøjle og var genert, så jeg endte med at sidde og læse, mens de andre piger snakkede om hår og makeup - fordi jeg turde ikke være med og jeg tænkte de ville synes jeg var åndssvag hvis jeg spurgte om noget. Så blev jeg overvægtig, gik ud af 9. og fik togskinner - men ingen bryster.
Billeder fra folkeskolen. De sidste to er nok ca. 8. klasse
2. g skolefoto
I gymnasiet fik jeg en gruppe veninder der var lige så nørdede som jeg, så makeup var stadig ikke noget jeg brugte tid på. Tværtimod! Da jeg skulle til Gallafest i 1.g kom jeg i jakkesæt og hestehale, fordi det var nemmere end at tage stilling til noget.

Da jeg blev færdig i gymnasiet havde jeg tabt en del af hvalpefedtet, men jeg var stadig syyyygt genert og anede ikke hvad jeg ville, så jeg fik et piccolinejob hos et stort advokatfirma i København, hvor jeg pludselig tabte mig en hel del, fordi jeg tonsede rundt hele tiden. Jeg fandt ud af at jeg ville læse geografi og da jeg startede på studiet var det som at komme hjem. Drengene begyndte at lægge an på mig (--> rustur som gik over i historien) og jeg kunne pludselig se en mening i at gøre noget ud af mig selv. Hvis de kunne se boget spændende i mig, så kunne jeg vel også selv! Jeg eksperimentede med de små mængder jeg nu havde, men  jeg holdt mig til mascara og concealer.

Men hvordan gjorde man så? Jeg var jo nørd og computerglad, så Google var min ven. Søg, og du skal finde! Jeg fandt i 2008 ELF, som nok var det der gjorde at det blev en interesse. Jeg kunne pludselig få alle mulige mærkelige typer makeup for temmelig få penge. Jeg må nok have bestilt fra dem omkring 10 gange. Så opdagede jeg Youtube-damerne, som fortalte at nogle ting var bedre end ELF, så det gik jeg i krig med at prøve. Lidt af gangen, SU-udbetaling for SU-udbetaling.

Og nu er jeg så 27 og færdiguddannet. Stadig nørd og med en stor, underlig mængde makeup som ligger i en stor klump i en skuffe (you don't want to see!) Og jeg har været gennem Ebay, har bestilt fra Coastal Scents, Sigma, går amok i diverse butikker når jeg er i udlandet og lægger (når jeg ikke kan undgå det) makeup på veninder (bl.a. til et bryllup).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar