søndag den 17. juni 2012

Maybelline Color Tattoo anmeldelse


Så har jeg fået testet de nye Maybelline Color Tattoo cremeøjenskygger. De er jo netop landet i butikkerne efter at have været på markedet i USA i et års tid og et par måneder i England, så jeg har hørt MEGET om dem via Youtube og diverse blogs.

De beskrives som en cremeøjenskygge med intens farve og med 24 timers holdbarhed. De kommer i en glaskrukke meget lig Benefits Creaseless cream, som jeg selv ejer og virkelig godt kan lide, og har konsistens meget derefter. De minder samtidig også om MACs Paint Pots, både med hensyn til indpakning og produkt.

Jeg var i en del butikker for at lede efter dem. Alle steder havde de tre farvevarianter: Permanent Taupe, Eternal Gold og Turqouise Forever. Jeg købte Permanent Taupe og Eternal Gold. 



Permanent Taupe er en mat taupe farve. Taupe kan bedst beskrives som en grålig brunlilla og klæder de fleste hud-, hår- og øjenfarver. På Youtube virker den til at være den mest populære farve, da den er absolut den mest neutrale. Den minder meget om min MAC Painterly Paint Pot, både i konsistens og tørrehastighed. Bortset fra at jeg ikke rigtig synes den tørrer helt ud. Allerede fra starten kunne jeg se at den begyndte at danne linier på mit øjenlåg og nu, 7 timer efter jeg lagde den på, kan jeg stadig tørre lidt af farven af med min finger. Jeg tænker at den måske vil holde længere med en primer, men jeg ville teste den helt rent først. Det skal dog også siges at jeg har ret fedtede øjenlåg (på trods af min tørre hud).




Eternal Gold er derimod en shimmer-øjenskygge, men har samme tekstur som Permanent Taupe - meget cremet og nem at lægge. Farven er præcis som jeg bedst kan lide en guld: hverken for gul, brun eller lys. Samtidig har den også en overraskende god dækkeevne. Jeg har ikke haft den på som øjenskygge, men testerne fra min hånd nedenfor har jeg nu haft på i de 7 timer, inkl. håndvask, og Eternal Gold er der stadig. Den tørrer langt hurtigere end Permanent Taupe. Jeg er meget imponeret over den og jeg glæder mig til at prøve den som øjenskygge!!





Jeg har indtil nu kun set skyggerne i Matas. De koster 59,95 kr.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar